maanantai 1. joulukuuta 2014

Vihkisormuksen valintaa Joensuussa

Olen täällä jo aiemminkin kertonut vihkisormuksen metsästyksestä ja sen valinnan vaikeudesta. Eipäs-juupas-ihmisenä, jolla kyllästyminen iskee joskus nopeammin kuin äänikään kulkee, ei vihkisormuksen valinta ole todellakaan niistä helpoimmista tehtävistä. Nyt ajattelin hieman kirjoittaa kokemuksistani ja jakaa suosituksiani täällä Joensuussa sormuksen valintaa tehdessäni. 

Olen tässä reilun vuoden kestäneiden hääsuunnittelujen aikana kerennyt kiertää kaikki itäisen asuinkaupunkimme kultakaupat vähintään kolme kertaa, joten olen pystynyt tekemään omasta mielestäni suht realistisen vertailun näiden kauppojen kesken. Asiakaspalvelukokemukset ovat vaihdelleet laidasta laitaan. Parhaimman ja ystävällisimmän asiakaspalvelun olen saanut Kulta Nallesta ja keskustan Timanttisilta. Mainittakoon nyt tässä samalla, että sitä toista päätä edustaa Kultajousi kahdella liikkeellään. 

Rehellisesti ammattimaisimman asiakaspavelun olen saanut kuitenkin Kulta Nallesta. Kulta Nalle vie voiton, sillä siellä minulle (=meille) ei ole pelkästään esitelty hyllyssä olevia valmiita sormuksia, vaan on myös oikeasti nähty vaivaa sen eteen, että saisin vihkisormukseksi juuri minua miellyttävän yksilön. Kulta Nallessa "sen oikean" etsimisessä lähdettiin liikkeelle ajatuksesta "millainen on minun unelmien sormus". Tätä unelma-pohjaa hyödyntäen alettiin (realiteetit huomioiden) rakentamaan minulle täydellistä sormuskokonaisuutta. Kulta Nalle on ensimmäinen kultakauppa, jossa on konkreettisesti kerrottu miten erilaisista sormuksista saa "rakennettua" itseä parhaiten miellyttäviä kokonaisuuksia sormuksia yhdistelemällä ja mitä tässä tulisi huomioida. Myös monista erilaisista muokkausvaihtoehdoista on puhuttu avoimesti. Henkilökunta on ollut aktiivinen ja tehnyt ehdotuksia, joita itse en olisi osannut ajatellakaan. Hiljalleen näiden ehdotusten kautta minulle on rakentunut kuva siitä, mistä todella pidän ja mitä vihkisormukseltani toivon.

Kulta Nallessa asioidessani minulla on ollut ensimmäistä kertaa koko sormusjahdin aikaan fiilis, että tärkeintä on löytää juuri minulle parhaiten sopiva ja aikaa kestävä vaihtoehto sen sijaan, että saataisiin myytyä mahdollisimman paljon mahdollisimman nopeasti. Sormuksen valintaa tehdessä suosittelen kiertämään eri liikkeitä ja tutustumaan eri mallistojen vaihtoehtoihin. Vertailua kannattaa tehdä niin palvelun kuin valikoimankin suhteen, sillä erilaisia ihmisiä miellyttää erilaiset asiat. Oman kokemuksen pohjalta voin kuitenkin suositella lämpimästi Joensuun Kulta Nallea ja heidän henkilökunnan osaamistaan. Kun kerrankin saa oikeasti asiakaslähtöistä ja ammattimaista palvelua, niin ainakaan itse en voi enempää toivoa! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti